Zápis ze shromáždění 27. 11. 2018

02.12.2019 20:58

Zápis ze schůze  společenství vlastníků jednotek v domě č. p. 110 v Praze 2, ulice Nezamyslova (dále jen „SVJ“), která se konala dne 27. 11. 2018 od 19:00 v restauraci Restart Pub nacházející se na Ostrčilově náměstí 252/2, Praha 2, vedle hotelu Union.

Schůze byla řádně svolána výborem Společenství vlastníků jednotek a to jak písemnými pozvánkami, tak formou emailu a zveřejněním pozvánky na stránkách společenství https://www.nezamyslova.com a v domě na domovní vývěsce. 

Účast: viz: Prezenční listina shromáždění 27. 11. 2018
Schůze byla zahájena v 19:00 hodin kontrolou účasti a konstatováním, že je přítomno 53,7 % vlastníků a schůze je usnášeníschopná.
Druhým bodem programu byla volba předsedy shromáždění. Předsedou shromáždění byl navržen pan Radek Wrana a byl zvolen 100 % hlasů.
Dle programu seznámili členové výboru spoluvlastníky s postupem prací výboru od poslední schůze SVJ konané v říjnu. Paní Vašíček informovala o dokončených akcích v domě, informovala o tom, jak postupovaly práce během stavby výtahu v domě. Paní Vašíček dále informovala o pokračující rekonstrukci interiéru. V současné době se opravuje v domě dlažba a staví se odpadní výlevka a toaleta v místnosti pro úklid. Připravuje se rekonstrukce lítaček a výroba a instalace nových vstupních dveří. V této věci SVJ vstoupilo opět do jednání s památkáři, aby získalo jejich kladné stanovisko, a opět se pokusíme o získání grantu na tuto akci.
Členové výboru informovali vlastníky o žádostech o grant na stavbu výtahu, a kterou SVJ obdrželo, když požádalo o grant podruhé a to ve výši 800 000 Kč. Náklady na stavbu výtahu činily 2 221 948 Kč mínus 800 000 Kč, SVJ uhradilo z vlastních zdrojů 1 421 948 Kč. Náklady na provoz výtahu jsou odhadnuty na 260 Kč měsíčně na jednotku a hradí je vlastníci od druhého patra (včetně) výše. Platba nákladů za provoz výtahu je upravena v aktuálních stanovách.
Členové výboru informovali vlastníky o koupi dvorečku od paní Pojerové. Dvoreček byl zakoupen za zlevněnou cenu Kč 150 000 (původní cena byla Kč 200 000). Touto koupí se pro SVJ otevírá několik možných využití dvorečku, které přispějí k lepšímu a komfortnějšímu fungování domu. Jedním z důvodů koupě bylo také ukončení právního sporu s paní Pojerovou, který se týkal hlavně volného přístupu ke kolárně tak, jak požadoval stavební úřad. Koupí dvorečku SVJ ušetřilo náklady za právní služby, které nebylo v případě pokračování právního sporu možné odhadnout. Koupě dvorečku byla odsouhlasena hlasováním elektronickou cestou před datem našeho shromáždění. Na shromáždění byli přítomni dotázáni, zda souhlasí s touto koupí dvorečku a došlo k hlasování. 100 % zúčastněných při hlasování potvrdilo, že s koupí dvorečku souhlasí. Během debaty týkající se využití dvorečku se shromáždění rozhodlo, že se prozatím dvoreček ponechá ve stavu, v jakém byl zakoupen, vyčistí se odpadní odtok, do kterého se zakoupí koš na chytání nečistot a zejména se zachová také studna, která je na tomto pozemku.
Člen výboru Radek Wrana seznámil shromáždění s účetní závěrkou za rok 2016. Hospodaření SVJ je vyrovnané a výsledkem hospodaření SVJ je 0. Radek Wrana seznámil zúčastněné se všemi náklady, které byly hrazeny z fondu oprav a kolik činily náklady na služby v roce 2017. Předložená účetní závěrka byla schválena shromážděním, 100 % zúčastněných hlasovalo pro schválení účetní závěrky za rok 2017. SVJ v současné době nemá ani žádné dlužníky, kteří by dlužili na zálohách či z vyúčtování předchozích let.
Výbor SVJ dále informoval o práci paní Vašíček, která provádí hlavní technický dozor nad pracemi na interiéru v domě, připravuje podklady a výkresy pro jednání se stavebním úřadem, památkáři a dodavateli. Díky své architektonické profesi tak šetří SVJ značné náklady na projektovou přípravu. Tato činnost je časově náročná a zcela nad rámec běžné práce pro SVJ a tak výbor SVJ v zastoupení panem Řezníčkem a panem Wranou požádal shromáždění o možnost proplacení práce paní Vašíček jako interního technického dozoru. Navrhli částku 10 000 Kč měsíčně po dobu 8 měsíců a to formou dohody o provedení práce. Provádění interního technického dozoru bylo schváleno všemi přítomnými, tedy 100 %.
Bod číslo osm, seznámení s aktuálním stavem prací v domě byl probrán na začátku schůze, kdy výbor informoval o své práci od poslední schůze výboru.
Bod číslo devět, byl probrán stručně, a vzhledem k návštěvám nevítaných hostů v nočních hodinách bylo výborem doporučeno, aby obyvatelé domu zamykali vchodové dveře po 22:00 hodině. Dále bylo konstatováno, že pokud zůstanou otevřené lítačky, neznamená to, že to někdo dělá schválně, ale jedná se o opomenutí. Další procházející může dveře odháčkovat, ale není nutné kvůli tomu krást háček nebo očko a činit tak škodu našemu SVJ.
V diskusi, která byla posledním bodem programu, hovořili přítomní zejména o změnách interiéru chodby a dalšímu postupu prací. Práce probíhají volnějším tempem, z důvodu termínů pro podání žádosti o grant. Pokud nám bude grant přidělen, nemůžeme mít náklady v roce 2018, ale v roce pro který byl grant přidělen. Předpokládáme, že to bude v roce 2019. Dále byla diskutována možnost opravy omítky světlíků, která je ve špatném stavu a také čištění dna světlíků.
Diskutovalo se také o tom, že je několik vlastníků, bohužel nepřítomných, kteří mají v bytech, které pronajímají více trvale žijících osob, než ve skutečnosti uvádějí. Opět konstatovali, že to je nefér vůči vlastníkům, kteří hlásí skutečné počty. Pan Wrana konstatoval, že pro vyúčtování je velmi jednoduché měnit počty osob v jednotlivých bytech a to měsíčně. Shromáždění tedy ještě jednou apeluje na vlastníky, kteří nehlásí správné počty dlouhodobě žijících osob v jejich jednotkách, aby tak učinili.
Po diskusi bylo shromáždění SVJ ukončeno a přítomní se rozešli do svých domovů.
Zapsal: Radek Wrana
Členové výboru:
Barbara Vašíček
Jan Řezníček


Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode