Zápis ze schůze konané dne 24. 10. 2017
Zápis ze schůze společenství vlastníků jednotek v domě č. p. 110 v Praze 2, ulice Nezamyslova (dále jen „SVJ“), která se konala dne 24. 10. 2017 od 19:00 v restauraci Restart Pub nacházející se na Ostrčilově náměstí 252/2, Praha 2, vedle hotelu Union.
Schůze byla řádně svolána výborem Společenství vlastníků jednotek a to jak písemnými pozvánkami, tak formou emailu a zveřejněním pozvánky na stránkách společenství https://www.nezamyslova.com a v domě na domovní vývěsce.
Účast: viz: Prezenční listina shromáždění 4. 10. 2017
Schůze byla zahájena v 19:00 hodin kontrolou účasti a konstatováním, že je přítomno 54,2 % vlastníků a schůze je usnášeníschopná.
Druhým bodem programu byla volba předsedy shromáždění. Předsedou shromáždění byl navržen pan Radek Wrana a byl zvolen 100 % hlasů.
Dle programu seznámili členové výboru spoluvlastníky s postupem prací výboru od poslední schůze SVJ konané v září. Paní Vašíček informovala o dokončených akcích v domě, informovala o tom, jak postupovaly práce na fasádě domu během roku 2016 a aktuálním stavu stavby výtahu v domě.
Dne 23. 10. 2017 byla podepsána smlouva se společností Výtahy VMC s.r.o. a Obestav, spol. s r.o. s následujícím harmonogramem prací. Společnost Obestav je povinna zajistit stavební připravenost pro stavbu výtahu do 23. 3. 2018. Zhotovitel Výtahy VMC zahájí montážní práce na díle dne 26. 3. 2018. Celkové předání díla zhotovitelem Výtahy VMC bude nejpozději do 10 týdnů od zahájení prací zhotovitelem.
Harmonogram praci:
vytah-harmonogram_praci_20171020.pdf (365358)
Zdržení stavby výtahu bylo způsobeno jednak odvoláním některých spoluvlastníků proti stavebnímu povolení, další zdržení nastalo u první společnosti, se kterou byla podepsána smlouva o stavbě výtahu. Tato se však potýkala s personálními problémy a neměla vyjasněné pravomoci. Proto, jsme začali opět poptávat dodavatele na stavbu výtahu. Další společnost, se kterou jsme jednali, nám oznámila, že se změnila norma pro stavbu výtahu a snažila se nás dotlačit k rychlému podpisu smlouvy s tím, že pokud nezačneme ihned stavět, tak podle nové normy bude náš výtah dražší o několik set tisíc korun. Tuto skutečnost jsme si ověřili a zjistili jsme, že nová norma sice začala platit, ale vliv na cenu stavby výtahu by mít neměla. Proto výbor začal znovu poptávat dodavatele výtahů a z došlých nabídek byla vybrána společnost Výtahy VMC. S vyjednáváním a tvorbou smlouvy o dílo jsme spolupracovali se spoluvlastníky Šárkou Vašíčkovou a Liborem Vašíčkem.
Členové výboru informovali vlastníky o žádostech o grant na stavbu výtahu a o grant na fasádu, které však nebyly našemu SVJ přiděleny, u výtahu se jednalo o velký přetlak žadatelů o grant, u fasády nám magistrát neuznal termíny zahájení prací a termínů plateb za tyto práce, které jsme museli provést vzhledem k termínu čerpání úvěru u Komerční banky.
Člen výboru Radek Wrana seznámil shromáždění s účetní závěrkou za rok 2016. Hospodaření SVJ je vyrovnané a výsledkem hospodaření SVJ je 0. Radek Wrana seznámil zúčastněné se všemi náklady, které byly hrazeny z fondu oprav a kolik činily náklady na služby v roce 2016. Předložená účetní závěrka byla schválena shromážděním, 100 % zúčastněných hlasovalo pro schválení účetní závěrky za rok 2016.
Člen výboru Radek Wrana informoval zúčastněné o situaci z roku 2016, kdy bylo SVJ nuceno ukončit spolupráci se správcovskou firmou BEKR, s.r.o., která nám ani po 10 měsících od převzetí účetnictví od společnosti Centra nebyla schopna dodat relevantní údaje o stavu hospodaření domu, stav úhrad předpisů od spoluvlastníků a spolupráce vázla také v oblasti údržby domu, jelikož jejich domovník si neplnil své povinnosti a dům nenavštěvoval v termínech, které byly součástí smlouvy. Aby nedošlo k dalšímu prodlení s vedením administrativy domu, začal se starat o vedení účetnictví člen výboru Radek Wrana. Rok 2016 byl kompletně zrekonstruován a zaúčtován a od prosince 2016 je účetnictví vedeno na měsíční bázi za cenu 3 200 Kč měsíčně, která je shodná s vedením účetnictví u společnosti BEKR, s.r.o. Radek Wrana požádal shromáždění, zda souhlasí, aby vedení účetnictví a administrativních služeb vedl i nadále. Vedení účetnictví a administrativy Radkem Wranou bylo schváleno 100 % přítomných.
Výbor SVJ dále informoval o situaci s běžnou údržbou domu, kterou od ukončení spolupráce se společností BEKR, s.r.o. provádí pan Miroslav Jungman. Výbor SVJ se s ním dohodl na měsíční odměně 1 800 Kč. V současné době není v domě tolik nutných oprav, tudíž nám v některých měsících pan Jungman tuto částku nefakturuje. Paní Barbara Vašíček požádala shromáždění, zda souhlasí, aby domovnické služby prováděl v domě pan Jungman. Provádění domovnických služeb bylo schváleno všemi přítomnými, tedy 100 %.
Pan Řezníček informoval shromáždění o opravě zámků vchodových dveří a branky, které provedl v uplynulých týdnech. U branky snížil náraz branky na zámek, tak by branka už měla fungovat. Odemykací tlačítko branky u vchodových dveří je však nutné tisknout úplně rovně, branka by se vám měla odemknout. Vzhledem k návštěvám nevítaných hostů v nočních hodinách bylo výborem doporučeno, aby obyvatelé domu zamykali vchodové dveře po 22:00 hodině.
V diskusi, která byla posledním bodem programu, hovořili přítomní zejména o změnách interiéru chodby kvůli stavbě výtahu. Noví vlastníci z přízemí byli informování o změnách v počtu schodů za jejich jednotkou, historií, proč je toto řešení jediné možné, jelikož nám vlastníci podzemních prostor neumožnili nižší dojezd výtahu. Přítomní byli také informování o soudní při s majitelkou dvorečku, kterou vede SVJ kvůli přístupu do budoucího prostoru kolárny.
Po diskusi bylo shromáždění SVJ ukončeno a přítomní se rozešli do svých domovů.
Zapsal: Radek Wrana
Členové výboru:
Barbara Vašíček
Jan Řezníček